Ik geloof dat je meer succes kunt hebben in je veranderopdracht als je het veranderproces, jezelf en anderen begrijpt. In deze training leer je wat er altijd weer gebeurt tijdens veranderprocessen, wat logisch en voorspelbaar is en welke invloed jij daar, vanuit jouw rol als manager, op kunt hebben. Je krijgt je een bril aangereikt waarmee jij het veranderproces kunt begrijpen, en kunt versnellen.
Die bril heet: Systemisch Transitiemanagement en is gestoeld op psychologische, systemische en organisatiekundige inzichten. In deze training introduceer ik de 5 knoppen waar je aan kunt draaien om de verandering te bespoedigen. Je krijgt ook tips en tricks om aan die knoppen te draaien.
De training is:
- online, op je eigen moment, in je eigen omgeving en je eigen tempo;
- gestoeld op psychologische, organisatiekundige en systemische uitgangspunten;
- bedoeld voor managers met een veranderopdracht;
- qua inhoud vergelijkbaar met een face tot face training van 2 dagen;
- zo ontwikkeld dat je het geleerde direct in de praktijk kunt brengen.
Inclusief:
- een werkboek;
- een certificaat bij afronding;
Doorlooptijd:
- vanaf het moment van aanschaf staat de training 12 weken tot jouw beschikking.
- je hebt zo’n 6 a 8 weken nodig om je alle kennis eigen te maken door alle toepassingsopdrachten te doen. Dat is afhankelijk van jouw dagelijkse praktijk: hoe vaker je kunt oefenen, hoe eerder je klaar bent.
Over de instructeur
Cursusoverzicht
Opening & kennismaking | 00:00:00 | ||
Welkom en manier van werken | 00:03:00 | ||
Focus voor de training | 00:10:00 | ||
De uitgangspunten van deze training | 00:15:00 | ||
Hoofdstuk 1 - 5 knoppen om aan te draaien.... Knop 1 | |||
1.1 Introductie | 00:01:00 | ||
1.2 Wat er altijd weer gebeurt. | 00:15:00 | ||
1.3 Knop 1: De B | 00:10:00 | ||
1.4 Een goede B: | 00:15:00 | ||
1.5 De veranderopdracht | 00:03:00 | ||
Hoofdstuk 2 - Knop 2: De bovenstroom | |||
2.1 Introductie | 00:10:00 | ||
2.2 Bovenstroom zo inrichten dat B-gedrag wel moet plaatsvinden | 00:05:00 | ||
2.3 Andere KPI’s. | 00:03:00 | ||
Hoofdstuk 3 - Knop 3: De transitiefasen: Urgentie | |||
3.1 De gedragstransitie verloopt altijd in fasen | 00:10:00 | ||
3.2 De transitiefasen op een rij: de pre-urgentiefase | 00:05:00 | ||
3.3 De gedragstransitie van start: de urgentiefase | 00:10:00 | ||
3.4 Joepie of buikpijn maakt niets uit voor de verandering | Gratis | 00:03:00 | |
3.5 De urgentiegeschiedenis | 00:10:00 | ||
3.6 Waar tikt het collectief op? | 00:10:00 | ||
3.7 Dreigement of realiteit? | 00:05:00 | ||
3.8 Wat kun jij doen? | 00:10:00 | ||
3.9 Wat vraagt het van jou? | 00:10:00 | ||
3.10 Hoe systemen reageren op urgentie | 00:04:00 | ||
3.11 De bijdrage van mensen in de urgentiefase aan de verandering | 00:05:00 | ||
3.12 Erken de bijdrage van mensen in de urgentiefase | 00:15:00 | ||
Hoofdstuk 4 - Knop 3: De transitiefasen: Loslaten | |||
4.1 De loslaatfase | 00:03:00 | ||
4.2 Er is geen verandering zonder prijs, zelfs de beste niet. | 00:03:00 | ||
4.3 Veranderen wordt makkelijker als de prijs op tafel ligt. | 00:15:00 | ||
4.4 Niet sussen, bagatelliseren, smoren en omdenken | 00:15:00 | ||
4.5 Wie moet dit weten? | 00:10:00 | ||
4.6 Mission impossible | 00:20:00 | ||
Hoofdstuk 5 - Knop 3: De transitiefasen: De niet-weten fase | |||
5.1 Niet-weten | 00:15:00 | ||
5.2 Niet weten en Niet-weten | 00:10:00 | ||
5.3 De bedding maken | 00:10:00 | ||
Hoofdstuk 6 - Knop 3: De transitiefasen: De Creatie fase | |||
6.1 Creatiefase | 00:10:00 | ||
6.2 Mensen in de creatiefase | 00:10:00 | ||
6.3 Pilots | 00:10:00 | ||
6.4 Het verlies van mensen in de creatiefase | 00:10:00 | ||
Hoofdstuk 7 - Knop 3: De transitiefasen: Nieuw Begin | |||
7.1 De transitiefase Nieuw Begin | 00:03:00 | ||
7.2 Nieuwe routines | 00:05:00 | ||
7.3 Nieuwe routines zijn nieuwe breinpaadjes | 00:15:00 | ||
7.4 Lenig in veranderen | 00:03:00 | ||
7.5 De bijdrage van ‘uitslovers’ en de ‘beste jongetjes van de klas’ | 00:10:00 | ||
7.6 Routines zijn saai | 00:10:00 | ||
7.7 Meer van iets maken | 00:15:00 | ||
7.8 Successen vieren | 00:20:00 | ||
Hoofdstuk 8 - Knop 4: De beweging terug naar A | |||
8.1 Terug naar A | 00:10:00 | ||
8.2 Interactiepatronen begrijpen en doorbreken | 00:15:00 | ||
8.3 Onderdeel van het patroon of niet? | 00:15:00 | ||
8.4 De systeemprincipes | 00:15:00 | ||
8.5 Het systeemprincipe Orde | 00:15:00 | ||
8.6 Hoe kun je dit principe tegenkomen in jouw veranderopdracht? | 00:15:00 | ||
8.7 Het systeemprincipe Binding | 00:25:00 | ||
8.8 Hoe kun je dit principe tegenkomen in jouw veranderopdracht? | 00:10:00 | ||
8.9 Het systeemprincipe Uitwisseling | 00:15:00 | ||
8.10 Hoe kun je dit systeemprincipe tegenkomen in jouw veranderopdracht? | 00:15:00 | ||
Hoofdstuk 9 - Knop 5: De context | |||
9.1 De context | 00:15:00 | ||
9.2 Afsluiting | 00:03:00 | ||
Hoofdstuk 10 - Toetje: Dit is 't hele verhaal | |||
10.1 Het veranderverhaal | 00:15:00 | ||
10.2 Ingrediënten voor het veranderverhaal uit knop 5: De context | 00:05:00 | ||
10.3 Ingrediënten voor het veranderverhaal uit knop 1: De B | 00:10:00 | ||
10.4 Ingrediënten voor het veranderverhaal uit knop 2: De bovenstroom | 00:05:00 | ||
10.5 Ingrediënten voor het veranderverhaal uit knop 3: De transitiefasen | 00:10:00 | ||
10.6 Ingrediënten voor het veranderverhaal uit knop 4: De beweging terug naar A | 00:10:00 | ||
10.7 De afsluiting | 00:05:00 |
Reviews
Er zijn nog geen reviews geschreven. Wees de eerste die er een schrijft.